Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, July 3, 2009

Wayang Anwar - DAP keluar dari PR Kedah.

PAS kini tercekik leher apabila merasakan bahawa orang Melayu sudah mula tidak mempercayai akan perjuangan Pas terutama sekali apabila DAP dikatakan menguasai keputusan kepimpinan tertinggi PAS. Mereka PAS kini hanya memperjuangkan kuasa dan bukan lagi kerana telus memperjuangkan Islam , PAS juga kini sanggup mengafirkan orang Melayu yang sama berjemaah dalam satu masjid dengan mereka kerana mahu mempertahan kan kuasa.

Menyedari hakikat ini , Anwar Ibrahim telah merancang untuk mencetuskan satu pergaduhan mini yang tidak akan memberikan apa apa kesan kepada PR tetapi cuba memujuk hati orang Melayu yang telah kecewa dengan PAS apabila DAP Kedah membantah tindakan kerajaan negeri merobohkan satu-satunya pusat penyembelihan babi di Alor Star dengan membawa parti DAP keluar dari PR, Berikutan itu, Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su dan penyokongnya cuba menghalang operasi tersebut tetapi tidak berjaya.DAP negeri kemudiannya mengadakan satu mesyuarat tergempar untuk membincang kan insiden tersebut.Dan pada kira-kira jam 5 petang tadi, Thomas mengumumkan keputusan DAP Kedah/Perlis untuk keluar dari Pakatan Rakyat.

Wayang yang dimainkan oleh Anwar hanya lah untuk mempermain kan penyokong PAS bagi membayangkan kepada mereka bahawa PAS sebenarnya sedang bergaduh dengan DAP sedangkan di belakang mereka berpelukan sesama sendiri. Mereka juga mungkin telah tahu bahawa sokongan orang Melayu dan penyokong PAS di Manik Urai telah kian terjejas kerana kini menyedari hakikat bahawa PAS kini tidak lagi berada di landasan yang betul. Pas menghadapi masalah imej yang teruk di kalangan orang Melayu berikutan ia dilihat tunduk kepada DAP dan PKR dalam banyak hal sehingga parti tersebut dilihat menyebabkan kedudukan orang melayu dan Islam semakin lemah. PAS dikatakan menjual maruah bangsa dan perjuangan kerana gilakan kuasa.

Sebenarnya , krisis DAP PAS ini tidak mendatangkan apa apa kesan kepada PR kerana DAP hanya ada satu kerusi do DUN Kedah.
Admin KPMU.NET.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.