Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, July 13, 2009

Mampukan PAS Tewas Dan Mampukah BN Menang Di Manik Urai.....?

Keadaan di Manik Urai sekarang memberikan bayangan ada persaingan yang sengit dan tidak mustahil akan berlaku satu kejutan dalam politik tanah air.
Walaupun Nik Aziz begitu optimis dengan kemenangan di Manik Urai , namun perasaan bimbang juga tidak dapat dinafikan . Beberapa faktor ini mungkin membuat Nik Aziz tidak lena tidur.
Calon BN yang dikatakan sememangnya popular dan berpelajaran yang boleh membuat perubahan di Manik Urai. Rakyat sudah mula nampak akan kelemahan Pakatan Pembangkang yang penuh dengan sandiwara-sandiwara serta janji janji kosong,
  1. Perubahan sokongan orang Melayu terhadap BN dan juga perubahan sokongan orang Melayu kepada Pakatan Rakyat yang dikatakan kian merosot.
  2. Calon PAS yang hanya merupakan seorang peraih ikan disangsikan boleh memimpin dan membangunkan Manik Urai.
  3. Percanggahan pendapat antara Nik Aziz dan Presiden Pas sebelum ini yang mengakibatkan Naib Presiden PAS , Ustaz Nasharuddin Mat Isa kini menerima tempiasnya.
  4. Kerjasama PAS dan DAP yang diketahui tidak selaras dengan perjuangan PAS menjadi bisul kepada penyokong PAS.
  5. Ketelusan UMNO yang mahu memperjuangkan hak bangsa dan nasib bangsa Melayu.
  6. Cengkaman DAP yang menguasai kepimpinan PAS dan sikap pemimpin PAS yang mengikut telunjuk DAP dan PKR untuk menggagalakan usaha perbincangan kerajaan Perpaduaan untuk bangsa Melayu.
  7. Sikap angkuh dan bongkak Nik Aziz yang mengafirkan UMNO dan menyamakan UMNO sebagai kerajaan Ayah Pin.
  8. Kegagalan Kerajaan PAS membangunkan Manik Urai sebelum ini.

Bagi UMNO, menang di Manik Urai membuktikan bahawa rakyat Kelantan mulai membuka pintu kepada kerajaan BN dan mahukan pembangunan dibawah kepimpinan UMNO dan BN.

Menang atau kalah , tidak merubahkan pentadbiran negeri Kelantan. UMNO juga mampu berbangga kerana berjaya memberikan tentangan di kawasan kubu kuat PAS.

Kemenangan BN akan mencarik kan moral PR dan juga PAS,. Sedangkan PAS dan Nik Aziz tidak mampu tewas di Manik Urai kerana kekalahan bererti ianya adalah protes pengundi kepada beliau dan Parti PAS.

Apakah Penyokong PAS , PR boleh menerima kekalahan ini kerana mereka sememangnya kita ketahui sebagai sore looser yang tidak boleh menerima kekalahan.

Apakah mereka akan menyalahkan SPR dan lain lain untuk menafikan kemenangan BN di Manik Urai. Kita tunggu dan lihat akan kematangan dan demokrasi yang bakal di tunjukkan oleh Penyokong dan pemimpin PAS dan PR.

Pengundi dan Penyokong PAS perlu menggunkan kesempatan ini untuk memprotes cara kepimpinan PAS dan perlu merubah PAS dengan menghantar pesanan dan amaran dengan menolak PAS pada pilihan raya kecil ini.

Oleh: KPMU
Print Friendly and PDF

1 comment:

  1. hANYA ALLAH SWT YANG MENGETAHUI MANA YANG LEBIH BAIK DAN BURUK.KEDUA-DUANYA ADALAH SEBESAR-BESAR UJIAN PADA YANG MENGETAHUI MAKSUDNYA..

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.