Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, July 17, 2009

Kemenangan PAS Yang Kalah.....?

Manik Urai membuktikan bahawa sokongan kepada PR kian terjejas, BN kian menjadi pilihan rakyat. Majoriti 65 merupakan tamparan hebat kepada PR dan ini mungkin menghakis kan harapan Anwar untuk menjadi Perdana Menteri dalam PRU 13 nanti.

Ini juga merupakan tamparan hebat kepada Nik Aziz yang membayang kan bahawa sokongan terhadap beliau kian terhakis dan lebih teruk lagi apabila ianya berlaku di Kelantan.

Kubu kuat Niki Aziz dirobek oleh BN , begitulah kata-kata yang dapat di dengar di Manik Urai. Menang serupa kalah , inilah ungkapan yang dapat kita katakan dengan kemenangan PAS di Manik Urai. Populariti PR kini sudah turun dari klimak yang mereka terima pada PRU12 dahulu.

Itulah tahap yang paling tinggi yang mereka boleh pergi dan mereka kini bergelut untuk mempertahan kan populariti berkenaan yang mana mereka telah dapat merasakan bahawa mereka gagal mempertahan kan populariti mereka.

Syabas kepada pengundi muda di Kelantan yang telah memberikan sokongan kepada BN di Manik Urai. Ini diakui sendiri oleh Setiausaha PAS Kelantan, Mohd Zaki Ibrahim. "Saluran (mengundi) orang tua menyokong kita, manakala saluran yang ramai muda, kita gagal di situ,”

Sehubungan itu, katanya, PAS Kelantan akan membuat penilaian untuk mengkaji mengapa wujudnya sikap tidak menentu di kalangan pengundi muda, termasuk di Manek Urai.

Difahamkan, BN memang di lima daripada sembilan pusat pengundian, iaitu Temalir, Laloh, Manek Urai Baru, Manek Urai Lama dan Manjor.

Manakala PAS pula menang di Lata Rek, Peria, Chuchuh Puteri dan Sungai Sok. Dalam pilihanraya umum tahun lalu, PAS menang di semua pusat pengundian, kecuali di Manjor.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.