Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, February 26, 2009

PEMUDA UMNO HANTAR PELURU KEPADA KARPAL SINGH?

Karpal Singh telah membuat tuduhan di dalam Sidang Parlimen mengatakan pemuda UMNO telah menghantar 2 butir peluru kepada beliau. Apabila disoal oleh beberapa ahli Yang Berhormat yang lain berkenaan asas dan bukti tuduhan beliau, Karpal tidak menjawab malah mengeluarkan kata-kata "Pemuda UMNO memang celaka".

Adakah tuduhan Karpal ini dibuat kerana marah kepada Pemuda UMNO yang telah mengadakan tunjuk perasaan dan membuat lapuran Polis terhadap beliau kerana menghina Sultan Perak dan institusi Raja secara amnya?.

Sebagai seorang peguam Karpal sepatutnya membuat lapuran polis sekiranya beliau mempunyai bukti atau alasan yang munasabah untuk mempercayai bahawa Pemuda UMNO telah menghantar peluru kepada beliau. Polis boleh menjalankan siasatan berkenaan perkara tersebut. Kegagalan Karpal membuat lapuran polis akan menimbulkan andaian bahawa Karpal hanya membuat tuduhan tidak yang berasas.

Umum sedia maklum bahawa sebarang kenyataan di dalam sidang Parlimen berimuniti yakni tiada sebarang tindakan boleh diambil terhadap pembuat kenyataan tersebut. Sebagai seorang Ahli Yang Berhormat Karpal sepetutnya lebih bertanggungjawab dalam membuat sesuatu kenyataan, janganlah isu peribadi dibawa untuk melepaskan geram di Parlimen.

Sungguh ka Pemuda UMNO hantar peluru kepada Karpal? Hanya Karpal yang tahu....
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.