Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, February 27, 2009

PAS Hanya Pada Nama...

Parti politik mana yang mahukan hukum ALLAH dilaksanakan kemudian duduk di belakang parti yang tidak Islamik.

Sebenarnya apabila bicara politik - jangan mendabik dada mengatakan bahawa ini perjuangan Islam - tak tepat - yang nampak adalah perjuangan politik dahulu, Islam kedua.

Kita bicara Karpal, kenapa tidak ada statement dari parti yg mahu perjuangkan Islam mengenai isu ini - menolak Karpal secara terbuka - Lim Kit Siang yang anti Islam.

Pernah Khairy Jamaluddin cabar PAS Kelantan - buat lah hudud - lakukan - kalau perlembagaan tak bagi lawan - tentang - bukankah itu perjuangan menegakkan Islam.

Sayang bila isu naik tol bangkit menentang - bila isu Lina Joy ke - IFC keciput aje yang turun. Aku tak pernah tengok lagi demo PAS - bila Karpal ebut - hudud di Malaysia - over my dead body lantas demo parti yang perjuangkan Islam di hadiri berjuta-juta umat Islam di Malaysia.

Paling ada kenyataan dari Tok Guru Nik Aziz yang lain tunggu impak politik dulu...
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.