Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Wednesday, February 25, 2009

MAMPUKAH PAKATAN RAKYAT BERTAHAN.....?

Perbezaan idealogi yang amat ketara antara parti Pas, PKR dan DAP di dalam ‘pakatan’ mereka yang digelar Pakatan Rakyat (PR) tidak akan dapat bertahan lama, sebagaimana kata Pesuruhjaya Pas Terengganu, Datuk Mustaffa Ali.

Beliau yang juga Pengarah Pilihan Raya Pas Pusat berkata, sehingga kini terdapat perbezaan fahaman yang ketara walaupun pembangkang dapat menguasai kerajaan negeri di Pulau Pinang, Perak, Kedah dan Selangor selain Kelantan dan keretakan itu menanti belah.

Ini jelas beberapa kali pertemuan parti-parti dalam pakatan tersebut tidak dapat diteruskan kerana ada di antara mereka tidak datang dan sesetengah memboikot perjumpaan anjuran PKR dan begitu sebaliknya jika dianjurkan oleh DAP.

Datuk Mustaffa berkata demikian semasa mengadakan perjumpaan dengan wartawan di Kuala Terengganu bagi mencari sebab kenapa Pas kalah teruk di Terengganu, sedangkan pembangkang menang besar dan berjaya membentuk kerajaan pakatan di Pulau Pinang, Perak, Kedah dan Selangor.

Menurut beliau, laporan daripada pelbagai pihak memaklumkan Pas Terengganu sepatutnya menang besar dalam pilihan raya umum ke 12 tetapi malangnya berakhir dengan kalah teruk di mana Pas hanya mampu menawan lapan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) daripada 32 kerusi dan satu kerusi Parlimen dari lapan kerusi Parlimen di Terengganu atas sebab kesilapan Pas sendiri.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.