Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, July 26, 2010

GLC Kedah Belanja RM Setengah Juta, Hasil RM2.....?

Tahukah anda bahawa sebuah GLC Kedah yang baru ditubuhkan sejak pemerintahan PAS atas nasihat ex-Menantu Ustaz Azizan telah membelanjakan RM500,000.00, dan hanya mengutip hasil RM2 sahaja.

Tahukah anda kenapa GLC ini belanja banyak tapi tiada hasil? Kerana GLC ini ditubuhkan hanya untuk menjadi sarang untuk menyalurkan duit kepada kroni-kroni PAS semata-mata.

Dipetik dari Kedah Times.

Mungkin kita tertanya-tanya, apakah betul apa yang diperkatakan oleh Kedah Times ini benar atau tidak.....?

Saya begitu yakin dengan persoalan yang dikemukan itu adalah benar, tiada yang benar, melainkan benar belaka. Persoalannya apa buktinya......?

Bagi meyakinkan semua, Sungguhka sedang mengumpul maklumat dan akan cuba membuat pendedahan keatas isu itu. Secara kasar dapat saya perkatakan bahawa kewangan KERAjaan Kedah berada di dalam keadaan amat kritikal sekali. Pendapatannya sekarang hanya mampu bertahan sehingga Disember 2010 sekiranya tiada tindakan derastik diambil.

Sedikit demi sedikit fixed deposit dicairkan. Terbaru 2 buah anak syarikat milik KERAjaan Kedah telah mencairkan sejumlah wang dari fixed depositnya bagi menampung pendapatan KERAjaan. Malah KERAjaan dalam proses menjual sebuah bangunan milik PKNK (Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah).

Berfikirlah secara waras wahai KERAjaan Kedah, gunalah wang rakyat dengan sewajarnya. Benar kamu cuba mengikis wang Negeri untuk kepentingan PRU13, tetapi jangan biarkan rakyat Kedah menderita tanpa pembaharuan dan pembangunan. Dimanakah laungan KEDAH SEJAHTERA yang kalian canang-canangkan.

Kita berpolitik hanya lebihkurang 4 tahun sekali dan memakan masa 2 minggu sahaja. Kenapa selepas itu terus membohongi rakyat dengan janji-janji manis. Adakah rakyat harus menunggu 4 tahun 2 minggu lagi untuk membuat perubahan.....?

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.