Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, January 17, 2013

Fucker Patrick Minta Maaf.......?


Kah...Kah...Kah... (GMC pinjam sat tag ni) Fucker Patrick minta maaf....... Mungkin setelah mendapat nasihat dari Ulama Pro Kalimah Allah digunakan dalam bible, Fucker Partick memohon maaf.

Amboih begitu senang minta maaf.......!!!!!!!

Setelah satu dunia membaca carutan beliau pada Quran.......


begitu mudah mohon maaf. Dah la tu, minta maaf melalui FB aja. Apa dia ingat semua umat Islam di Malaysia ni khasnya dan di dunia amnya ada FB and jadi friend dia.......?

Fucker Patrick sewajibnya memohong maaf secara terbuka sama ada di TV ataupun melalui akhbar (akhbar Melayu). Umat Islam mahu memaaf or not terpulang laaaaaaa......

Tapi bagi aku....... say sorry nak maafkan Fucker Partick. Perangai DAP ni sejak azali lagi dok menghina Islam. Lebih-lebih lagi bila bersekedudukan dengan PAS.




Print Friendly and PDF

Bob Lokman Pertahan Fucker Patrick.......

"Tidak boleh salahkan Patrick Teoh." Demikian reaksi pelawak dan pelakon, Bob Lokman berhubung kenyataan kontroversi Teoh semalam yang menyinggung umat Islam. - Sinar Harian On-line (16/01/2013)
Kenyataan Patrick Teoh di atas sangat mendukacitakan majoriti umat Islam di Malaysia. Dek kerana marah dengan kerajaan negeri Kedah dengan peraturan yang ketat untuk mengadakan konsert, Patrick tidak dapat mengawal kemarahan sehingga dia menghina agama rasmi negara.

Kenyataan dan huraian Bob Lokman di dalam Sinar Harian On-line bertarikh 16/01/2013 tulisan Raziatul Hanum A. Razak bertajuk "Bob Lokman: 'Tak boleh salahkan Patrick Teoh'" (klik sini) nampak sangat kejahilan beliau memperjuangkan Islam.

~~~~~~~~~~~~~~ SINAR HARIAN ~~~~~~~~~~~~~~~~


RAZIATUL HANUM A. RAJAK
16 Januari 2013

SHAH ALAM - "Tidak boleh salahkan Patrick Teoh." Demikian reaksi pelawak dan pelakon, Bob Lokman berhubung kenyataan kontroversi Teoh semalam yang menyinggung umat Islam.

Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman berkata “mereka (orang bukan Islam) tak faham kehendak agama kita. Jadi, mereka tak akan nampak keadilan."

- faham tak faham bukan persoalannya Bob oiiiiiii. Pokok pangkalnya jangan main isu Agama. Hang faham tak maksud "Quran-thumping mother fuckers!!!" yang ditulis pada penghujung ayat Fucker Patrick tu…….?

“Kalau saya kutuk Teoh secara peribadi, ia tak akan selesaikan perkara ini sampai bila-bila,” katanya kepada Sinar Harian Online.

- perangai hang tak pernah berubah. Kerja mengutuk tu memang dah sebati dengan hang. Tak ada sapa pun yang suruh hang kutuk. Sepatutnya hang dah duduk dalam PAS, bawa la perkara ni ke pimpinan tertinggi PAS. Hangpa juga yang dok bersekongkol dengan DAP.

Beliau menegaskan bahawa pemerintah perlu melakukan sesuatu bagi membendung perkara sama berulang, yang mungkin membawa kepada perpecahan pada masa akan datang.

- bukan ka hangpa dok bela DAP, buat la apa yang patut. Jangan dok kena cucuk hidung saja.

“Satu hari nanti, keadaan akan bertambah teruk. Jika tak dibendung oleh pemerintah, perang antara kaum akan berlaku disebabkan agama.

- ternak la DAP tu lagi…….

“Kita kena bagi penjelasan mengapa (berhubung keputusan Kedah). Apa yang Kerajaan Negeri Kedah buat itu ada kebaikannya tetapi kalau nak cerita secara terperinci terlalu panjang,” katanya.

Teoh membuat kenyataan di laman sosial Facebook mempersoalkan garis panduan 1Malaysia Sambutan Tahun Baru Cina 2013, yang dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah.

Garis panduan dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah melibatkan aspek pakaian, nyanyian dan tarian. Ia menetapkan cara berpakaian pegawai dan artis yang terlibat hendaklah bersopan, tidak menjolok mata, artis digalakkan membuat persembahan nyanyian dan lagu berunsurkan ketuhanan atau nasihat dan tidak melalaikan serta melampau.

Dalam pada itu, Bob berkata penjelasan yang diberikan perlu merangkumi aspek positif dan negatif setiap keputusan itu.

“Dalam soal negatif (larangan) itu, kena ada apa yang positifnya. Bukan setakat Teoh, ramai yang tak faham.

“Mereka marah bila kena rogol tetapi dia tak tahu orang bernafsu apabila tengok dia berpakaian seksi,” jelasnya.

- sama la zaman kau dalam kancah artis dulu tu……. Bukan ka “Screen test” paling ko minat dalam office dulu tu……. Ko dah taubat NASUHA dah ka……. Or mungkin Tok Guru dah bagi pengampunan…….?

Sementara itu, Bob juga menyentuh soal kebangkitan umat Islam di Malaysia yang membantah filem Innocence of Muslims beberapa ketika dulu.

“Saya tanya mereka yang pergi mengamuk tentang filem itu. Dah tengok? Mereka jawab belum. Belum tengok pergi mengamuk buat apa?

- mungkin ko juga pun tak tengok, pasal tu ko tak ada persaan untuk membantah. Oh lupa…….hang kan dah dapat tiket ke syurga macam Ebi tu kan……. Syurga dok tunggu dah.


 “Ini memberi kesan yang negatif kepada Islam. Sama juga kalau kita buat tak tahu, tak tampil beri penerangan. Orang Islam akan hilang kredibiliti,” katanya. – Sinar Harian.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nasib baik dia membawa syahadah yang sama, nak aku maki mencarut pelik-pelik pada malaun sekoq ni. Malas aku nak komen....... semoga pembaca dapat menilaikannya.......




Print Friendly and PDF

Wednesday, January 16, 2013

Mother Fucker Patrick Teoh.......!!!!!!!

MOTHER FUCKER
PATRICK TEOH.......!!!!!!!

Patrick Fucker bersama and his fucking wife, Min
Eiling Lim - "It was such an enjoyable dinner. A few of us stayed up until 1 in the morning to have a few more rounds of whisky and some laughter. You should hear how Patrick pronounced the word cheers in Tamil (ADEI APPA!)."

Patrick Fucker bersama his daughter, Melanie
LahirTeoh Kah Yong
(Chinese: 张家扬)

October 16, 1947
Ipoh, Perak.
WebTokkok
Niamah
Damansara Village
YorMarder!!!
PerniagaanDAMANSARA VILLAGE STEAMBOAT RESTAURANT
1067, Jalan Jenjarum, Kg. Sg. Kayu Ara, off Jalan SS23/10, 47400 Petaling Jaya.
Tel: 03-78031832
Tinggi5'4"
Berat145 lbs

    Halal....... Alif Ba Ta....... Haq.......
Print Friendly and PDF

Tuesday, January 15, 2013

Imbau Kembali - Integriti Dari Zul Nordin.

Hayati dan fikir-fikirkan.......



Print Friendly and PDF

Flip Flop Flip Flop Isu Kalimah Allah Dalam Bible Melayu.

Sumber dipetik dari Cucu Tok Selampit untuk dikongsi bersama.


KENYATAAN MURSYIDUL AM PAS, DATUK NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
Flip
Flop

08 Januari 2013

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, bersetuju orang bukan Islam termasuk pemimpin mereka dibenarkan menggunakan kalimah Allah walaupun perkataan itu merupakan hak eksklusif bagi orang Islam. Katanya, langkah itu sebagai memberi ruang kepada orang bukan Islam mengenali ajaran agama Islam sebenarnya.


15 Januari 2013

Beliau berkata, ini kerana kalimah Allah hanya merujuk kepada tuhan yang satu dan kalimah tersebut tidak tepat sama sekali untuk digunakan oleh agama yang mempunyai tuhan lebih daripada satu. Katanya, justeru itu, bagi mana-mana pihak yang mahu menggunakan kalimah tersebut harus yakin bahawa Allah hanya satu. "Bila agama lain yang tiada tuhan yang satu tiba-tiba hendak guna Allah tidak betul, kerana apa letak Allah. Allah diguna oleh Allah sendiri sebagai tuhan yang satu, yang maha kuasa."


KENYATAAN TIMBALAN PRESIDEN PAS, MOHAMMED SABU
Flip
Flop

04 Januari 2013

PAS kekal dengan pendirian yang dikeluarkan oleh presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam sebagai rujukan kepada tuhan, kata Mohamad Sabu. Timbalan Presiden PAS itu berkata, polemik penggunaan kalimah Allah hanya timbul di Semenanjung Malaysia akan tetapi tidak pernah menjadi masalah dikalangan penganut Islam dan Kristian di Timur Tengah dan Malaysia Timur. “Presiden PAS (Abdul Hadi Awang) pernah keluarkan kenyataan pada tahun 2010 untuk tidak melarang penganut agama selain Islam untuk menggunakan kalimah Allah."

15 Januari 2013


"Pendirian saya macam pendirian Majlis Syura (Ulama Pas)," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Markas Pilihan raya Muslimat Pas Kota Bharu di sini malam tadi. Beliau mengulas keputusan mesyuarat Majlis Syura Pas, Ahad lepas, yang memutuskan kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu kerana tidak menepati kehendak sebenar kalimah ini.


Macam ni la kalau Politik sudah menguasai Agama.......




Print Friendly and PDF

Matlamat Menghalalkan Cara.......


Seorang penulis dan ahli politik Italy, Niccolò Machiavelli, pernah menulis dalam bukunya The Prince (1532) - klik sini, mempromosikan satu method jalan usaha yang meletakkan matlamat itu harus dicapai tidak kira dengan apa cara jalan sekalipun.

Kita sebagai Muslim tidak boleh sama sekali menggunakan method 'Matlamat Menghalalkan Cara' ala-ala Machiavelli ini kerana sesungguhnya terdapat banyak larangan yang jelas dalam Al Qur'an dan sunnah Rasulullah s.a.w. yang menyatakan larangan kepada kita daripada mengambil golongan yang memerangi Islam sebagai kawan apatah lagi pemimpin.

Tetapi amat mengecewakan di dalam usaha kita cuba menguatkan jalan serta usaha kita dalam menuju ke arah pemerintahan berdasarkan perlembagaan Al Qur'an dan Islam, kita terpalit dengan kekeliruan hebat yang menyaksikan sebuah parti yang secara terang-terangan menentang Islam dan pelaksanaannya di sini lama semenjak dulu, disambut kemengangan mereka dengan Takbir seolah-olah mereka itulah mujahidin yang akan membantu kita nanti.


Rasulullah s.a.w. tidak pernah membenarkan mana-mana pihak yang bukan Islam untuk turut sama dalam perang sepertimana yang dicatatkan dalam beberapa hadis. Hanya setelah pejuang tersebut yang pada mulanya menawarkan diri untuk berperang bersama baginda mengucapkan dua kalimah syahadah, barulah baginda membenarkannya untuk turut sama dalam perjuangan tersebut.

Saya tidak mahu menulis banyak tentang politik kerana di dalamnya terdapat ketaksuban yang hanya mewarnakan dunia sekeliling mereka sebagai putih dan hitam. Tiada kelabu bagi golongan yang taksub ini.


Pandangan yang tidak bersesuaian seringkali dihamburkan dengan kata-kata kesat dan tohmahan yang tidak langsung bersandarkan kepada hujah yang benar. Inilah masalah ketaksuban, sedangkan Rasulullah s.a.w. sendiri menerima teguran dan pendapat hatta dari golongan wanita itu sendiri.


Saya percaya pada lapis kepimpinan ulama', mereka merupakan satu golongan yang terbuka kepada pendapat dan hujah, tetapi masalahnya ialah dengan golongan ikut-ikutan, yang mana Islam belum lagi tertegak dalam diri mereka.

Rukunnya berterabur dengan empat dari lima tiangnya hancur. 


Apalah guna menjadi peringatan jika yang cuba diperingatkan itu langsung tidak mengambil peduli. Atas dasar keinginan yang mendalam dalam memastikan cita-cita setiap mukmin untuk hidup dibawah perlembagaan Al Qur'an dan Sunnah tercapai dan tidak dirompak jalan perjuangannya oleh golongan yang menentang jalan tersebut.


Apakah ini hasilnya daripada dasar yang cuba mengangkasakan bangsa sehinggakan tumbuh roket dimerata-rata? Bangunlah dari tidur dan mamai! Jangan kita juga turut tertidur sebagaimana tidurnya orang itu yang tidak bangun-bangun setelah 'bom' meletup bersebelahan telinganya. Dia tidak pekak tetapi dipekakkan oleh mereka yang tuli yang berada disekelilingnya.


"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Makkah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu. (Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu. (Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah ia dari jalan yang betul."

- Surah Al Mumtahanah ayat 1 -





Print Friendly and PDF

Monday, January 14, 2013

Kenapa Angka 112.......? Ada Agenda Kristian.......?


Perhimpunan HKR#112 telah berlalu pergi. Tercapai atau tidak niat dan hasrat mereka untuk mengumpul sejuta orang itu tidak mahu kita bicara di sini. Kenapa angka yang dipilih untuk menandai perhimpunan ini ialah 112.......?

Ianya berlangsung pada 12hb Januari 2013. Sepatutnya angka 121 yang dipilih. Bukankah setahun yang lalu angka 901 digunakan untuk perhimpunan di Jalan Duta pada hari keputusan pembicaraan Anwar, iaitu 9hb Januari 2012. Dengan mengguna format yang digunapakai di Malaysia (bukan di Amerika Syarikat) angka yang logik diguna untuk perhimpunan semalam ialah 121 atau 1201.

Sesuatu tarikh boleh ditulis dengan pelbagai cara. Jika 12 Januari, ada yang menulisnya sebagai 112 dan ada juga menulisnya dengan 121. Angka ini muncul kembali. Ia muncul setelah terbenam beberapa tahun lepas. Lebih menarik lagi, ia sentiasa dekat dengan agenda Kristianisasi negara ini. Menariknya, jika dibaca tidak kira samada dalam bentuk 112 atau 121, ianya tetap mengorbit kepada satu perkara dengan bentuk tujuan yang sama iaitu simbolik kepada perjuangan gerakan Kristianisasi dalam negara.

Dengan sedikit carian dalam internet kita dapat temui angka 112 adalah suatu angka yang ada kaitan dengan Bible Kristian dari susun atur angka dalam bahasa Hebrew yang memberi pengertian Tuhan mereka. Kajian numerologi dari susunan abjad dari 22 abjad dalam bahasa Hebrew ini memberikan pengertian angka 112 itu bermaksud “The LORD God” atau YHVH Elohim [YHVH = Yahaweh (atau Jehovah), inilah nama yang sebetulnya untuk Tuhan Kristian, bukannya Allah, perkara ini dibicara dalam "Paderi Indonesia akui kalimah Allah hanya untuk orang Islam" (klik sini).
Of great significance is the fact that the number 112,
the order number of the triangle, is the Hebrew gematria of JEHOVAH-ELOHIMor LORD God.
The Triangle is the 112th triangular number 6328 and 112 is the value of Jehovah-Elohim (LORD God) and 6328 in ascending digits is 2368, the value of Jesus Christ. (http://www.fivedoves.com)
Dalam pada kalimah Allah hendak mereka hina dengan menyamakan Allah Yang Maha Esa dengan Tuhan Triniti mereka , puak-puak gereja mengajak rakyat Malaysia berhimpun mengagungkan “The LORD God” mereka. Umat Islam kita berpecah dalam isu kalimah Allah – dalam pada sesetengah mereka membenarkan puak gereja mengguna kalimah Allah mereka inilah pulak yang mengagungkan pula angka yang mengangkat nama Tuhan Kristian ini. 

Siapakah pakar strategi perhimpunan semalam yang membawa agenda Kristian.......?


12 Januari juga boleh ditulis dengan 121. Apabila ditulis di dalam bentuk begini, lantas calar perjuangan yang berkait kes Linna Joy satu ketika dulu kembali menggamit memori. 121 (1A) merupakan artikel di dalam Perlembagaan Persekutuan yang memisahkan bidang kuasa Mahkamah Syariah dan sivil. Artikel ini telah cuba dihapuskan sejak beberapa tahun dahulu melalui pelbagai kumpulan pendesak yang mana akhirnya berjaya menggunakan beberapa menteri kabinet untuk membawa satu memorandum kepada pemerintah yang kemudiannya dikaitkan dengan tuntutan-tuntutan IFC.

Usaha tersebut berjaya dipatahkan dengan tindakan pantas orang-orang Islam mendesak. Kes Lina Joyy cuba dijadikan batu loncatan untuk membolehkan usaha-usaha ke arah memastikan artikel 121 (1A) dihapuskan sama sekali. Gerakan kristian sejak dari kes Lina Joy sentiasa melihat artikel 121 (1A) sebagai penghalang kepada percubaan murtad orang-orang Islam. Ia perlu dihapuskan. Menarik sekali apabila nombor ini muncul kembali minggu ini. Yangg lebih menarik pula apabila pemain-pemainnya hampir majoritinya orang yang sama di dalam gambar di bawah selepas mereka kecewa di dalam kes Lina Joy serta percubaan membuka floodgate murtadin gagal.



Anak Kecil Main Api.......

Print Friendly and PDF

Isu Kalimah Allah - Pakatan Bakal Berpecah.....?


Mahaguru fahaman pluralisme di Malaysia, Anwar Ibrahim amat gelisah apabila Pas membangkang gesaan Dap berhubung isu penggunaan kalimah ALLAH oleh penganut Kristian di dalam Al Kitab (Injil).

Justeru, tidak mahu isu itu merebak kepada tahap menggugat kerjasama PKR, Dap dan Pas dalam Pakatan Rakyat, Anwar telah memanggil mesyuarat tergempar pemimpin-pemimpin ketiga-tiga parti untuk merungkai satu lagi krisis yang berpotensi meledak menjelang Pilihan Raya Umum ke-13.

Isu penggunaa kalimah ALLAH kembali menjadi panas apabila Setiausaha Agung Dap, Lim Guan Eng menghidupkan balik isu itu dalam perutusannya menjelang sambutan Hari Krismas pada 24 Disember lalu.


Dap menegaskan kerajaan perlu membenarkan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak, menggunakan kalimah ALLAH di dalam Al Kitab iaitu versi bahasa Melayu kitab Injil. Jika Dap benar-benar mahu menjadi jaguh kepada penggunaan kalimah ALLAH di kalangan penganut Kristian di Malaysia, mengapa isu ini diperjuangkan hanya sejak dua tahun lalu dan tidak dari masa parti itu ditubuhkan?

Mengapa ketua agama Kristian sedunia, Paus Benedict XVI tidak menggunakan kalimah ALLAH di dalam mana-mana ucapan atau penulisan gereja di negara-negara Barat?

Penggunaan kalimah Allah di dalam mana-mana terjemahan Bible Kristian dan penerbitan mereka di dalam bahasa Melayu bukanlah sesuatu yang mempunyai asas yang kukuh di dalam agama mereka dan bukan sebahagian dari agama. Dan ia tidak boleh disabitkan sebagai sebahagian dari agama mereka.

Tiada wujud di dalam Bible di dalam bahasanya yang asal Hebrew-Aramaic dan NT (Greek) ayat-ayat yang merujuk nama Tuhan di dalam Bible sebagai Allah.

Tidak wujud ayat-ayat di dalam Bible ayat-ayat yang membentuk pernyataan dari Tuhan itu sendiri bahawa namaNya ialah Allah. 

Berbeza dengan al Qur'an, di dalam surah  seperti berikut :

Surah Taha ayat 14:

"Sesungguhnya Akulah Allah; tiada tuhan melainkan Aku; oleh itu, sembahlah akan Daku, dan dirikanlah sembahyang untuk mengingati Daku.

Al Qasas ayat 30:

Maka ketika ia sampai ke tempat api itu, (kedengaran) ia diseru dari tepi lembah yang di sebelah kanan, di tempat yang dilimpahi berkat, dari arah pohon kayu (yang ada di situ): "Wahai Musa, sesungguhnya Akulah Allah Tuhan sekalian alam. 

Mengapa di Malaysia yang mana umat Islam adalah lebih 60 peratus daripada jumlah penduduk negara manakala penganut Kristian hanya mencecah 9.2 peratus sahaja, isu ini perlu digembar-gemburkan sehingga ke tahap mencabar Perlembagaan Negara?

Ini tidak lain tidak bukan kerana pembangkang mahu mempolitikkan isu yang sensitif ini untuk dilihat sebagai hero menjelang pilihan raya. Ia juga menjadi sebahagian daripada agenda licik pembangkang terutamanya Dap untuk mencabar kedudukan Islam sebagai agama persekutuan serta melemahkan kedudukan umat Islam di negara ini.

Dengan menggunakan logik yang tidak masuk akal dan berselindung di sebalik jaminan kebebasan beragama di dalam Perlembagaan, pembangkang cuba mengeksploitasi ruang yang diberi bagi kepentingan politik mereka.

Pas, yang sekian lama dituduh sebagai keldai tunggangan Dap dan dipaksa tunduk kepada kemahuan parti cauvinis Cina itu dalam beberapa isu sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan pendirian keras Dap.


Ketua Penerangan Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man dalam kenyataan medianya menegaskan bahawa penganut Kristian di negara ini tidak harus menggunakan kalimah ALLAH di dalam Al Kitab. Ini kerana jika digunakan tanpa melihat keadaan sosio-politik dan latarbelakang Islam sebagai agama persekutuan di negara ini, ia menimbulkan kekeliruan di kalangan kedua-dua penganut Islam dan Kristian.

Bayangkan tertera kalimah ALLAH pada papan tanda gereja yang sudah tentunya akan menimbulkan kemarahan umat Islam apatah lagi mengelirukan umat Islam khususnya golongan belia dan remaja yang masih belum mantap pemahaman agama mereka.

Sebagai contoh, apabila seorang Muslim terbeli sebuah buku yang disasarkan kepada Kristian berkenaan soal jawab di dalam amalan agama mereka, apabila memasuki satu bab berkenaan makanan yang dibenarkan, terdapat kenyataan berikut:

"Khinzir dihalalkan bagi kamu oleh Allah setelah Perjanjian Lama dilupuskan."

Bukankah ia bakal menimbulkan kekeliruan dan masalah bagi muslim yang tidak mengetahui dan memahami bahawa Allah di dalam buku itu tidak merujuk kepada Allah Tuhan di dalam agama Islam.

Bukankah ia mengundang satu bentuk masalah kepadanya nanti dengan jabatan-jabatan agama Islam yang melaksanakan enakmen syariah di dalam mana-mana negeri apabila tindakan dikenakan ke atasnya atas sebab kekeliruan ini.

Lupakah kita dengan polemik kes Kartika yang menimbulkan masalah besar kepada negara kerana masyarakat umum diluar tidak faham akan cara pelaksanaan undang-undang syariah di Malaysia.......? kes tersebut menyebabkan Malaysia seketika berada di dalam keadaan 'panas'.

Ini adalah fakta dan bukan khayalan. Semua ini mengundang rasa tidak aman kepada penganut Islam dan menimbulkan satu bentuk sentimen penolakan dan prejudis kepada umat-umat agama lain."

Dap hanya memikirkan kepentingan segolongan kecil penganut satu agama sahaja tetapi kerajaan harus menjaga kepentingan dan hak semua rakyat daripada pelbagai agama, bahasa, budaya dan bangsa.

Kali ini nampaknya Pas tidak akan berganjak dalam isu ang menyentuh sensitiviti dan kepentingan agama Islam dan sanggup bertarung dengan Dap untuk menegakkan pendapatnya.


Jika Pas berundur dan terus akur kepada tekanan Dap bermakna ia tidak layak mengaku sebagai parti yang memperjuangkan Islam dan lebih elok dibubarkan sahaja parti itu. Kredibiliti pas akan terjejas teruk jika ia tidak mempertahankan kenyataan Tuan Ibrahim sebagai pendirian rasmi parti itu.

Mengalah dalam isu ini akan bererti Pas akan kehilangan bukan sahaja keyakinan ahli-ahlinya sebagai sebuah parti Islam tetapi juga undi pada pilihan raya nanti.


Sanggupkah Pas dilabel sebagai parti bacul yang berdegar-degar melaungkan mengenai Islam tetapi cabut lari apabila dicabar oleh Dap sedikit?


Sudah tentunya dalam polimik isu kalimah ALLAH ini, Anwar akan muncul sebagai hero yang akan menyokong kuat pendirian Dap dengan mengenepikan pendapat Pas.

Dap sejak 2008 menyokong Anwar sebagai calon Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam PRU13, namun Pas selama ini hanya berdiam diri dan pada muktamarnya baru-baru ini telah mencalonkan presidennya, Abdul hadi Awang.

Jadi tidak mungkin Anwar akan membiarkan sokongan kuat Dap kepadanya sebagai calon Perdana Menteri akan dibiarkan digugat oleh Pas.

Mesyuarat Pakatan Rakyat yang akan diadakan untuk membincangkan isu kalimah ALLAH akan mengeruhkan lagi hubungan Pas dan Dap yang sudah pun tegang sejak sekian lama.

Mereka adalah musuh politik tradisi dan tidak mungkin sepandai mana Anwar bersilat di gelanggang politik Pakatan Rakyat mampu menyelesaikan masalah yang mampu mencemar imej dan maruah Islam.

Na’uzubillah. Rasulullah s.a.w. tidak pernah sekali pun berkompromi dalam hal ini. Baginda sentiasa menegaskan bahawa Allah itu tiada sekutu bagi-Nya dan tidak layak untuk disabitkan dengan mana-mana sifat.

Gereja sponsor makan free.......?


Print Friendly and PDF

Sunday, January 13, 2013

Antara Berok-Berok #KL122.......


Penggadai Maruah Agama, Bangsa Dan Negara

Pengerusi Majlis - Mahfuz
Ambiga
NGO ANAK - Mazlan Aliman
NGO Kerabat
NGO Lynas
NGO Mama BERSIH
NGO Royalti
NGO Wakil Wanita
NGO Wakil OKU
NGO Wakil Sabah
NGO Wakil Penyanyi
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

       



   





Arah kiblat pun tak tahu.......
macam mana nak berjuang bab agama.






Hebat benar perhimpunan kali ini. 


Anak Kecil Main Api...
Print Friendly and PDF
There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.